Gezonde snacks voor op kantoor

Je hebt gezond ontbeten, een gezonde lunch meegenomen naar kantoor. Maar rond vier uur krijg je lekkere trek en zwicht je toch vaak voor een snack uit de kantine, reep uit de automaat of een stuk taart van een trakterende collega. Herkenbaar? Een gezonde snack meenemen naar je werk voorkomt dat je iets ongezonds gaat eten als je energie in de namiddag laag is. Hier een voorbeeld van zo’n gezonde snacks voor op kantoor die je makkelijk naar je werk kan meenemen en ook geschikt zijn om te trakteren aan je collega’s.

BANANENBROOD

Anke: ‘Ik maak zo’n twee keer per maand een bananenbrood, deze snijd ik dan in plakjes en vries ik per stuk in. ’s Ochtends haal ik een plakje uit de vriezer om mee te nemen naar werk. Zo heb ik altijd gezonde snacks voor op kantoor bij me voor de lekkere trek.’

Ingrediënten:
3 bananen
3 eieren
100 gram volkoren meel
1 eetlepel bakpoeder
30 gram geraspte kokos
(Eventueel: grof gehakte gemengde noten of raw cacao nibs)

Verwarm de oven voor op 180 graden. Meng de bananen, eieren en het meel in een keukenmachine. Voeg het bakpoeder en kokosrasp toe en meng tot een beslag. Voeg eventueel naar smaak gemengde noten, raw cacao nibs of extra pure chocolade in kleine stukjes toe.
Bekleed een cakeblik met bakpapier, giet het mengsel er in en bak het bananenbrood in 40 minuten gaar.

Neem direct contact op!





Verzenden
Verzenden

Neem direct contact op!





Verzenden
Verzenden